روانپزشکی یکی از شاخه های علوم پزشکی است، و روانپزشک، یک متخصص سلامت روان است که به ارزیابی ،تشخیص، و درمان اختلالات روانی می پردازد. روانپزشکان درک عمیقی از سلامت جسمی و ذهنی و چگونگی تاثیرگذاری بر یکدیگر دارند.

مشکلات سلامت روانی را نباید مترادف با ضعف هایی دانست که افراد می توانند خود به سادگی بر آن ها غلبه کنند. این مشکلات می توانند شرایط بسیار آسیب زننده و غیرقابل انکاری را به وجود آورند که تمامی اعضای خانواده فرد را تحت تاثیر قرار دهند. مردم به دلایل بسیاری به دنبال کمک روانپزشکی هستند. مشکلات و مسائلی که ناگهانی رخ می دهند، مثل سوگ، حملات وحشت، افکار خودکشی و … و یا مشکلات و مسائلی که در دراز مدت گریبانگیر آن ها بوده است مثل احساس غم و اندوه، ناامیدی، اضطراب، مشکلات در کنترل خشم، مشکلات در خواب، اعتیاد و … .

 

روانپزشک متخصصی است که در کنار روان درمانی، برای افرادی که نیازمند مصرف دارو هستند دارو تجویز کرده و یا افرادی که مشکلات شدید روانشناختی آن ها را احاطه کرده است را در بیمارستان بستری می کنند تا در آن جا از مراقبت های ویژه برخوردار شوند. برخی افراد تنها با کمک رواندرمانی نمی توانند به زندگی نرمال خود بازگردند، این افراد به مصرف داروهای اعصاب و روان نیاز دارند و از آنجا که مصرف بدون تجویز پزشک این قبیل داروها به شدت مخاطره آمیز است این افراد باید حتما به روانپزشک مراجعه کنند.

برای نوبت گیری از کارشناسان مشاوره فردی ثبت نام کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم