درباره ما

داستان ما

"هیج جا مثل خونه نمیشه"

که هستیم؟!

موسسان خانه آینه، با داشتن سالها تجربه و دانش و تخصص در هر یک از علوم ذکر شده، با یک برنامه دقیق و با توجه به آخرین استانداردها و شیوه‌های جهانی، این روش را به صورت رسمی به عنوان محور اصلی فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

شاید ذکر جزئیات فنی و تخصصی، از حوصله این گفتار خارج باشد، اما تا حدی که بیانگر ماهیت و فلسفه وجودی “خانه آینه” است، توضیحاتی را ذکر می‌کنیم. 

واژه “خانه” به تنهایی معادلِ مفاهیم عمیقی برای هر کسی است. محلی برای آرامش، مکانی برای امنیت، افرادی در کنار هم با فرصت‌ها، اهداف و توان گوناگون، حمایت و پشتیبانی و …

از همین منظر، “خانه آینه”، هم برای مراجعان و مخاطبان خود یک خانه است و هم برای همکاران خود. در واقع این فلسفه اصلی، محور تمام فعالیت‌ها و اقدامات و توسعه فعالیت‌هاست. 

مراجعین، در ارزیابی‌های جامع و چندوجهی، مناسب‌ترین و بهترین روش را دریافت خواهند کرد در عین حالیکه همه نیازمندی‌های آنان در زیر یک سقف و با یک هزینه جمع شده‌است.

از طرفی هم در موارد زیادی مشکلات مراجعین، یک موضوع واحد نبود و به تخصص‌های گوناگون نیاز دارد. 

به عنوان مثال یک مادر که به دلیل مشکل با همسر خود در فرزندپروری هم دچار مشکل شده‌است، علاوه بر مشاوره فردی، به  زوج‌درمانگر، متخصص کودک و در برخی موارد به دارودرمانی نیاز دارد که همه را در یک محل می‌تواند بدست آورد. لازم به ذکر است که در حوزه روانشناسی و روان‌درمانی، چون ارتباط گرفتن یک مراجع و احساس امنیت او از اهمیت بالایی برخوردار است، زمانی که برای یک تخصص یا یک موضوع به مرکز دیگری ارجاع داده‌می‌شود، عملاً ممکن است ارتباط سازنده او قطع شده و درمان به شدت آسیب خورده و یا ناقص بماند.

شایان ذکر است که مراجعه‌کنندگان ممکن است افراد و یا سازمانها و موسسات باشند.

چه میکنیم !؟

شاید در گذشته تغییر، تنها یک اتفاق بود و داشتن حالِ خوب، یک جریان ناشناخته و دستیابی به موفقیت، امری حادث از بخت و اقبال. اما امروزه می‌دانیم که تمام این موارد روندی کاملاً شناخته‌شده و علمی دارند و نتیجه تفکر، بینش و نگرشی است که شالوده آن انتخابِ بهترین راه ممکن در هر شرایطی است.
این که هر فردی چه انتخابی دارد، چه نگرشی دارد، دارای کدام ساختار فکری است و مسیر زندگی او را چه چیزهایی تحت تاثیر خود قرار داده، همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مباحث تمام متفکران و دانشمندان این حوزه ‌است.
براساس آخرین استانداردها و دستاوردهای علمی، آنچه در بالا گفته شد، متاثر از حداقل 3 عامل اصلی است: 1- عوامل جسمانی (بیولوژیک) 2- عوامل روانی (سایکولوژیک) 3- عوامل اجتماعی (سوشیال).
در گذشته هر کدام از این عوامل جداگانه بررسی می‌شدند و متخصصان هر رشته، موضوع مورد بحث خود را ارجح می‌دانستند، اما امروزه می‌دانیم که انسان ترکیبی از تمامی اینهاست و برای رسیدن به نتایج مطلوب باید همزمان تمام موارد را مورد توجه قراردهد. البته متاسفانه در کشور ما، همچنان بیشتر روش‌های تک بعدی رایج است و هر کدام از متخصصان اغلب از زاویه دانش خود می‌نگرند.
بدیهی است وسعت دانش امروزی بشر در هر یک از رشته‌ها، امکان این که یک فرد به تنهایی در تمامی موارد متخصص باشد را میسر نمی‌سازد و نیاز به همکاری و هم‌افزایی متخصصان در این خصوص دارد.
برای این منظور نیاز به یک روند و برنامه مشخص است و “خانه آینه” با همین نگرش و با هدفِ کمک به افراد جامعه برای دستیابی به نتایج پایدار، آغاز به کار کرد.

0
دوره های برگزار شده
0
مراجعین
0
متخصصین
0
شرکت کنندگان دوره ها

همکاران خانه آينه

با متخصصین، کارشناسان و همکاران خانه آینه آشنا شويد